IAB TR | Aslan Max’ın Fabrikası
IAB TR |  Markalı İçerik
Kategori Markalı İçerik
IAB TR |  Oyunlar ve Oyun İçi Reklamlar
Kategori Oyunlar ve Oyun İçi Reklamlar
IAB TR |  Markalı Mobil Aplikasyonlar
Kategori Markalı Mobil Aplikasyonlar
Reklamveren
Algida
Ajans(lar)
Proje Calide
Sektör
Yiyecek-İçecek
Yıl
2016

Pazarlama hedefi: Max dondurmalarını hedef kitlesi, 8-12 yaş çocuklarla en düzeyde etkileşime geçirmek ve yeni çıkan dondurmaları tanıtıp, dondurmaların taze meyve ve süt kullanılarak üretildiği bilgisini çocuklara iletmek. Kampanyanın amacı: En çok indirilen çocuk mobil oyunları arasına girmek. Mobil uygulamanın en az 1 milyon kez indirilmesi. Marka etkileşimini en üst noktalara taşımak adına oyun oynama süresinin ortalama 5 dakika olması. Hedef kitle: 8-12 yaş çocuklar. Yaratıcı strateji: Strateji çocuklar için en önemli mecra olan mobil platformlar üzerinden kurgulandı. Ipsos ile birlikte yapılan araştırmalara göre günümüzde her 3 çocuktan 2 tanesi online oyunlar oynuyor. Ayrıca Türkiye 40 milyona yaklaşan akıllı telefon ve tablet kullanımı ile dünya da mobil uygulama kullanım oranının en hızlı büyüdüğü ülkeler arasında yer alıyor. Bu bilgilerden yola çıkarak bu sene Max markasının temel iletişim planında merkeze alınan dondurma fabrikası temasını esas alan bir oyun geliştirildi. Uygulama: Oyun itunes, Google Play ve web’de yayınlandı. Bilindiği üzere çocuklar arkadaşlarıyla ortak aktiviteler yapmayı ve böylece arkadaşlıklarını pekiştirmeyi isterler. Oyundaki kullanıcılara, arkadaşlarının fabrikalarını ziyaret edip, kendi aralarında alışveriş yapma ve birbirleri ile mesajlaşma fırsatı tanındı. Bu sayede çocukların birbirleriyle etkileşime girebilecekleri multi-player bir platform oluşturuldu. Çocukların sevdikleri markalara ve ürünlere şekil vermek istemesinden yola çıkarak, oyun içerisinde çocukların hayallerindeki dondurmaları tasarlayıp, bunu üretip, arkadaşlarıyla paylaşabilmeleri için bir bolum yaratıldı. Oyun için televizyon, dijital ve mobil platformları entegre edilerek güçlü bir tanıtım planının hayata geçirilmesi sağlandı. Sonuç: Oyun yayınlandığı günden itibaren hem kız hem de erkek çocukların tercihi oldu. 6 haftada tam 1 milyon çocuk tarafından indirildi ve 8 milyon kez oynandı. Ortalama oynama süresi 9 dakikayı aştı (Dünya ortalaması 6dk). Her 10 çocuktan 9’u oyunu tekrar oynadı! (Dünya ortalaması her üç çocuktan biri). Max’ın Eğlence Fabrikası uygulaması yayınlandığı her platformda zirvede yer aldı. Oyun 4 hafta boyunca iTunes ve google play store’da 1 numara oldu. Ayrıca hem iTunes hem de Google Play Store’da öne çıkan en iyi uygulamalar arasında gösterildi. Oyun sayesinde Max, en sevilen marka karakteri unvanını korudu ve bilinirliğini arttırdı. Max’ın satışları değerde %10 artarak rekor sayılara ulaştı. Yaratıcı çalışmanın linki ve/veya videosu: https://youtu.be/PTMI_lM3uXc