Pazarlama hedefi: Algida’nın ilk hedefi henüz yaz başlamadan insanların aklına dondurma fikrini yerleştirmek ve satışları erkenden başlatıp pazarı geliştirmekti. Bu nedenle 2014 baharında yaptıkları ve ödül olarak havadan paraşütle dondurma yağdırdıkları Gökten Dondurma Yağsa kampanyasını tekrarlamaya karar verdiler. İkinci hedefleri de tekrarladıkları kampanyayla bu sefer çok daha geniş bir kitleye erişmek, onlara kolay ve eğlenceli bir şekilde dondurma kazandırmaktı.
Kampanyanın amacı: Sosyal medya ve dijitalde tüketicilerle etkileşimi arttırmak
Hedef kitle: Dondurma seven, ayrıca mobil cihaz ve uygulamalara da yatkın olan gençler.
Yaratıcı strateji: TV’de başlayıp mobilde sonlanacak bir etkileşim yaratmaya karar verildi. TV reklamını mobile entegre edecek bir yöntem bulmak, geniş bir kitleye erişim sağlamak ve katılımcılara kolay ve eğlenceli bir şekilde dondurma kazandıracak bir etkileşim yaratmak gerekiyordu.
TV reklamı gökten dondurma yağması üzerineydi, gençlerin ise oyun, sosyal iletişim ve müzikten hoşlandıkları biliniyordu. Tümünü bir potada eritmeye karar verildi. TV/Mobil entegrasyonu için seçilen Shazam, aynı zamanda genç ağırlıklı geniş kitleye erişimi de sağlayacaktı. Mobil etkileşim için kampanya konseptinde eğlenceli bir oyun ve kampanyanın parçası olan şehir oylama özelliklerini de barındıran bir mobil site kuruldu.
Uygulama: Reklam kampanyasının merkezi olan gökten dondurma yağma konseptini mobil sitedeki oyunda oynattıktan sonra belirli bir puan alan kişilere ödül dondurmalarını alabilecekleri şifreler iletildi. Kullanıcılar dijitalde başlayan marka iletişimini gerçek dünyada tamamlamış oldu.
Mobil siteye eklenen şehir oylama mekaniği ile de Algida’nın gökten dondurma yağdırması için şehirlerini seçme fırsatı verildi. Burada da online sıralamayı mobil sitede vererek tüketicilerin mesajlarının markaya iletildiği gösterilmiş oldu. Aynı oylama twitter’da da olmasına rağmen kullanıcıların %88’i mobil site üzerinden oylama yapmayı tercih etti.
Oluşturulan stratejiyle, hedef kitleye televizyonda erişilip onları oyunsallaştırılmış bir mobil platforma yönlendirdikten sonra kazandıkları ödülü marketlerden almalarını sağlamakla tam bir marka etkileşimi yaratılmış oldu.
Sonuç: Kampanya 35 mio impression ve 250K direkt erişim ile çeşitli rekorları da kırarak çok geniş bir kitleye ulaştı. 33% promosyon ürün talebi ile Türkiye rekoru kırıldı. Algida’nın 73% olan pazar payı kampanya sonunda %1 arttı. Kampanya EMEA bölgesinde 2015 yılı Shazam For TV ortalamasına göre %179 fazla, EMEA tüm zamanlar ortalamasına göre %208 fazla Shazam topladı. TVC’nin 3.gününde Türkiye’deki en başarılı, EMEA’de ise 2015’in en başarılı 2. Shazam kampanyası oldu. Mobil sitede ortalama kalma süresi 152.4 saniye ile EMEA tüm zamanlar ortalamasından +258% daha fazla oldu. Şehirler için kullanılan 250.000 oyun, 88%’i mobil siteden gönderildi.
Yaratıcı çalışmanın linki ve/veya videosu: http://service.mrlama.com/algida/algida-shazam-tr.mp4, http://shazams1.genartmedya.com.tr