IAB TR | Benim Bahçem
IAB TR |  Markalı Mobil Aplikasyonlar
Kategori Markalı Mobil Aplikasyonlar
IAB TR |  Mobil Marka Destinasyon Siteleri ve Mobil Mikrositeler
Kategori Mobil Marka Destinasyon Siteleri ve Mobil Mikrositeler
IAB TR |  Deneysel ve Yenilikçi
Kategori Deneysel ve Yenilikçi
IAB TR |  Markalı Mobil Aplikasyonlar
Kategori Markalı Mobil Aplikasyonlar
Reklamveren
Turkcell
Ajans(lar)
Wanda Digital
Sektör
Telekomünikasyon
Yıl
2013

Pazarlama hedefi: Turkcell MAkineler Arası İletişim Çözümleri’nin pratikliğini son kullanıcıya anlatmak ve onların da kolayca M2M sistemine entegre olmasını sağlamak. Kampanyanın amacı: Dijital mecrada hedef kitlenin beğenisini kazanacak, onların da mobil ve web tabanlı cihazlardan rahatlıkla entegre olacağı bir oyun tasarlamak. Hedef kitle: Kampanyanın ilk fazında hedef kitle üst düzey yöneticiler, dijital ve geleneksel medyanın teknoloji konusundaki bilirkişiler ve bloggerlar seçildi. Hedef kitlenin niş tutulmasının sebebi kampanyanın iletişim bacağının PR bazında ilerlemesidir.
Yaratıcı strateji: Turkcell, makineleri birbirine bağlayan M2M sistemiyle işleyen akıllı bir sera kurdu. Yenilikçi sistem bu sayede son kullanıcı için bir işlerlik sağlayacaktı. Ancak hedef kitleyi kullanıma özendirmek gerekiyordu. Yaratıcı strateji burada devreye girdi ve Benim Bahçem mobil ve web tabanlı oyun olarak hayata geçirildi. Üstelik bu oyun, dünyada çok ilgi gören çiftlik temalı sümilasyon oyunları gibi yalnızca sanal dünyada yaşamakla kalmayıp tamamen gerçeklik üzerine kurgulanıyordu. Son kullanıcıya herkesin ulaşamayacağı bir deneyimi bizzat yaşatacak olan Benim Bahçe’nin medya stratejisi de niş bir kitle bazında kurgulandı. Push SMS ve e-mail pazarlamasıyla bilgilendiren seçkin kullanıcılar oyunu oynadı ve ulaştıkları kitleleri kampanyadan haberdar etti. Uygulama: Benim Bahçem ile M2M teknolojisi bizzat hayatın içine sokularak sanal bir deneyim gerçeğe dönüştürüldü. Bu sayede kullanıcılar, emeklilik hayalleri olan ürün yetiştiriciliğini, üstelik sulama, gübreleme ve çapalama gibi eylemleri de M2M ile kendileri yaparak erkenden gerçekleştirebildi. Teaser kampanya push SMS ve e-mail pazarlaması yoluyla yapılırken bilgilendirme iletişiminde de bu yol kullanıldı. Kullanıcılar, gelen SMS ve mailing’lerle eylem zamanlarını hatırlamaya ihtiyaç duymadan onları yerine getirebildi. Ayrıca oyunun mekanik doğasını aşmak adına içine eklenilen motivasyon görevleri kullanıcının duygusal ihtiyaçlarını tatmin etti. Oyuncular; ürünlerine sevgi göstererek, onlarla konuşarak ve şarkı dinleterek hem ekstra puanlar kazandı hem de duygusal tatmin sağladı. Benim Bahçem bir yarışma değildi ve paylaşımı esas alıyordu. Oyun içine eklenilen “İmece” motivasyonu aracı sayesinde oyuncular birbirlerine yardım yaparak puan gönderdi. Bu sayede kendi aralarındaki iletişimi de canlı tuttuk. 21 gün sonra görevler tamamlanıp hasat zamanı geldiğinde, Turkcell oyunculara sürprizini yaparak yerleştirdikleri ürünleri kendilerine gönderdi. Sonuç: Benim Bahçem’in ilk fazı başarıyla sonuçlandı. Tüm oyuncular sosyal ve dijital medyada ulaşabildikleri kadar kişiyi proje hakkında bilgilendirdi. Böylece proje geleneksel medyanın ilgisini çekti ve daha geniş kitlelere ulaştı. Bu eşsiz deneyimi yaşamak isteyen binlerce insan Turkcell Müşteri Hizmetleri’ne oyunun sürmesi için talepte bulundu. Turkcell ise oyunun ikinci fazında daha geniş kitlelere ulaşmak için çalışmalarına şimdiden başladı. Yaratıcı çalışmanın linki ve/veya videosu: https://www.youtube.com/watch?v=GnMxN-U5_ts&feature=youtu.be