IAB TR | Pepsi “Pek Yakında” Blippar Kampanyası
IAB TR |  Arttırılmış Gerçeklik
Kategori Arttırılmış Gerçeklik
IAB TR |  Arttırılmış Gerçeklik
Kategori Arttırılmış Gerçeklik
IAB TR |  Mobil Kampanyalar
Kategori Mobil Kampanyalar
Reklamveren
PepsiCo
Ajans(lar)
Blippar
Sektör
Yiyecek-İçecek
Yıl
2014

Pazarlama hedefi: Pek Yakında” filmi sponsorluğu ile 360 derecelik bir pazarlama stratejisi geliştirilerek, kampanyanın mobil ayağında ürünü ön plana çıkarmak ve tüketicisi ile ürün arasında interaktif bir etkileşim kurmak hedeflendi. Kampanyanın amacı: Bu kampanyada Pepsi ile tüketicisi arasında alışılmışın dışında ve etkileyici bir yolla iletişim kurulması amaçlandı. Yaratıcı strateji: 30 milyon adet 330 ml.’lik Pepsi kutusu üzerlerinde Pek Yakında filmi görseli ve Blippar uygulamasının call to action’ı (uygulamayı indirme ve kullanmaya yönlendiren görseli) ile üretildi. Ürün üzerindeki yönlendirmeyi gören kullanıcılar Blippar uygulamasını indirip film görselini tarattıklarında ellerindeki Pepsi kutusunun saniyeler içinde 3 boyutlu dijital bir mecraya dönüşümünü deneyimledi. Fiziksel dünya ile dijital dünya arasında bir köprü oluşturan Blippar, markanın online ortamdaki stratejisini offline ortama en etkili şekilde taşımasında ve kampanyanın anlık olarak ölçümlenmesinde önemli bir rol üstlendi. Pepsi’nin kullanımına sunulan veri paneli sayesinde marka anlık olarak kullanıcı sayısı, etkileşim sayısı, tıklanma oranı, kullanım süresi gibi önemli verilere ulaştı. Böylece Pepsi ürünü üzerinden fiziksel dünyada yaptığı bir kampanyayı ilk kez dijital olarak ölçümledi. Uygulama: Blippar uygulaması ile harekete geçen ürün üzerinden kullanıcı “Çevir Kazan” yarışması ile Pek Yakında filmi oyuncuları ile tanışma şansı, bedava dakika, SMS, GB gibi mobil paketler ile t-shirt, sinema bileti gibi bir çok ödülü doğrudan ürün üzerinden kazandı. Kullanıcılar Pek Yakında filminin kamera arkası görüntüleri ve fragmanlarını izledi, filmin kahramanları ile sanal selfie’ler çekilip belirlenen hashtag’ler ile sosyal medyada paylaştı ve Pepsi’ye özel hazırlanan “brick breaker” oyununu oynadı. Kampanyanın ilk ayağında kullanıcılar filmin galasının yapılacağı şehri seçmek üzere bir oylamaya katıldılar. Filmin galası en çok oyu alan Adana’da yapılırken, film en çok oy alan ilk 10 şehirde diğer şehirlerden önce gösterime girdi. Ürün ile birlikte üniversite yemekhanelerindeki amerikan servisler ve posterler üzerinde de yer alan kampanya, Pepsi ve Blippar tarafından sosyal medya ve basın bülteni yolu ile duyuruldu. Sonuç: Kampanya sonunda toplam etkileşim sayısı 448.000’i geçti ve 128.000’den fazla tekil kullanıcıya ulaşarak Türkiye’deki en büyük Blippar projesi oldu. Kullanıcılar uygulamada ortalama 72.9 saniye zaman geçirdi. Pepsi ürünlerinin bir medya mecrası olarak kullanıldığı projenin ROI’ı diğer dijital reklam kampanyalarından 3 kat daha iyi performans sergiledi. 360 derece bir iletişim stratejisi izlenen Pek Yakında kampanyası döneminde satışlarda geçen yıla göre %20’lik bir artış oldu. Kampanya boyunca ürününü dijital bir mecra olarak kullanan Pepsi tüketicisi ile ürün arasında büyük bir etkileşim yarattı. Pepsi kullandığı Artırılmış gerçeklik teknolojisi sayesinde kullanıcılarına akılda kalıcı ve eşsiz bir deneyim yaşatırken offline ve online mecrayı ilk kez tek bir platformda birleştirdi ve kullanıcılarının, nerede, kaç kez ve hangi tekliflere ilgi gösterdiği ile ilgili anlık ölçümleme yapma ve kampanya mekaniklerini çeşitlendirme imkanı buldu. Yaratıcı çalışmanın linki ve/veya videosu: 178.18.201.26:81/pepsi/mobile, youtu.be/6OyvLhXrFw4